لیفت با نخ، یک فناوری غیر جراحی جوانسازی صورت

پیری صورت تظاهر تغییرات مورفولوژیکی قابل پیش بینی و پیشرونده‌ای است که با بالا رفتن سن شروع می‌شود. در حقیقت هر چه سن بالاتر می‌رود، پوست نازک‌تر  و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که باعث به وجود آمدن چین‌وچروک در صورت می‌شود. اما امروزه تکنیک‌های غیره تهاجمی بسیاری بر روی کار آمده‌اند تا این مشکل را حل و جوانسازی را به صورت برگردانند که یکی از جدیدترین آن‌ها، لیفت با نخ است. در صورتی که قصد انجام جوانسازی پوست با این روش را داشته باشید، حتماً تمایل خواهید داشت تا آگاهی بیشتری به دست آورید که متخصصان کلینیک دکتر کوچکی توضیح خواهند داد.

لیفت با نخ چیست و چگونه کار می‌کند؟

لیفت با نخ، عمل زیبایی که یک جایگزین کم تهاجمی برای جراحی لیفت صورت ارائه می‌دهد. در حقیقت این روش، ادعا می‌کند که پوست را با قرار دادن مواد با نخ پزشکی در صورت  سفت  و سپس با سفت کردن نخ، پوست شما را به سمت بالا می‌کشد.

لیفت با نخ

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر از روش جدید جوانسازی پوست مقاله ی جت پلاسما، روشی که با انجام آن فورا نتایج اولیه را خواهید دید را مطالعه فرمایید.

به این روش بخیه خاردار نیز گفته  می‌شود که هدف آن بلند کردن و تراشیدن شکل صورت است. در این روش  متخصصان از مواد بخیه موقتی و با درجه پزشکی که برای “بخیه زدن” است،  استفاده می‌کنند تا کشیده شود. حال باید گفت که این روش مورد نظر، نسبتاً ساده و با کشیدن نخ‌های نازک و قابل حل در زیر پوست انجام می‌شود که پزشک می‌تواند پوست را در اطراف پیشانی، گردن یا بالاتنه شما محکم کند. این نخ ها بسیار نازک هستند و فرم‌های  کوچک و مخروطی مانندی در طول خود دارند.

روش انجام دادن لیفت با نخ

شیوه  بالا بردن نخ ممکن است بسته به ناحیه مورد نظر  و همچنین برتری‌های ارائه دهنده کمی متفاوت باشد، اما تکنیک اصلی برحسب معمول یکسان است. لازم به ذکر است که این روش به دلیل کم تهاجمی بودن خود، نیاز به بیمارستان و اتاق عمل ندارد و تنها در کلینیک‌هایی که امور زیبایی مانند بوتاکس، فیلر بینی، تزریق ژل و غیره انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

در ابتدا پزشک، نواحی افتادگی پوست را شناسایی و محل قرارگیری هر نخ را مشخص می‌کند. سپس بی‌حسی موضعی روی نواحی درمان اعمال  تا بیمار تجربه‌ای راحت و بدون درد داشته باشد. حال پزشک  نخ های مخصوص بخیه را با استفاده از یک کانول در زیر پوست بیمار قرار می‌دهد.

نخ ها بیش از آن‌که به عقب کشیده و سفت شوند، نقش می‌گیرند و در جای خود فرم داده می‌شوند. فرم‌های مخروطی مانند به بافت پوست چسبیده و اطراف  آویزان را دوباره به حالت معلق در می‌آورند. سپس نخ ها بریده می‌شوند تا  پزشک مطمئن شود که در داخل پوست ایمن و نامرئی هستند.

نکته‌هایی در مورد لیفت با نخ

این روش زیبایی نیز مانند سایر روش‌ها شامل نکاتی می‌شود که بیمار بهتر است، قبل از انجام آن اطلاع داشته باشد.  در ابتدا باید گفت طبق نظریه متخصصان، کاندیدای معمولی برای انجام این کار  در اواخر 30 سالگی تا اوایل 50 سالگی است. فردی که به طورمعمول  از سلامت خوبی برخوردار  و به تازگی از نشانه‌های  پیری آگاه می‌شود، ممکن است از اهمیت  ظریف بلند کردن نخ بیشترین  سهم را ببرد.

لیفت با نخ

همچنین، بسیاری از افراد این روش را برای نواحی صورت که «افتادگی» دارند یا به مرور زمان کمتر سفت به نظر می‌رسند انتخاب می‌کنند. لیفت با نخ یک روش کم خطر با حداقل زمان بهبودی در نظر گرفته می‌شود، اما عوارض جانبی و خطر عوارض نیز  دارد.

مطالعه بیشتر : برای دیدن تمامی خدمات کلینیک از سایت دکتر کوچکی دیدن فرمایید.

این روش، معمولا بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و هنگامی که روش کامل شد، نتایج باید بی‌درنگ ظاهر شود، امادر بیشتر مواقع   بیمار در روزها و هفته‌ها درست پس از قرار دادن آن‌ها  بیشتر متوجه خواهد شد، زیرا تورم و کبودی شروع به کاهش می‌کند. بدین دلیل‌که نخ‌ها در نهایت توسط بافت، زیر پوست جذب می‌شود. نتایج حاصل این کار، دائمی نیستند و اثرات موفقیت آمیز معمولاً از 1 تا 3 سال مانند بوتاکس، تزریق ژل  و یا  سایر پرکننده‌های پوستی قابل حل طول می‌کشد.

متخصصان به طور معمول توصیه می‌کنند که در چند هفته اول پس از کشیدن نخ، بیمار از استفاده از  مرطوب کننده روزانه خود صرف نظر کند و برای جلوگیری از غلت خوردن روی بخیه‌های تازه قرار داده شده، سر خود را به سمت بالا نگه دارد. این نکته نیز قابل یادآوری است که اگر بیمار نتیجه کار خود را دوست نداشت، می‌تواند به سادگی صبر کند تا نخ‌ها حل شوند.

نتیجه:

لیفت با نخ یک روش زیبایی غیره جراحی که از نخ‌های زیر پوست، برای ایجاد ظاهری شاداب و صاف‌تر استفاده می‌شود. اما این روش نیز مانند سایر روش‌های غیره تهاجمی و کم خطر دیگر موقتی و ظریف هستند، بنابراین ممکن است که لازم باشد بیمار دوباره این روش را انجام دهد. پس توصیه می‌شود، بیمار قبل از انجام آن تمام موارد را سنجیده و با پزشک برای رسیدن به اهداف خود، بیشتر مشورت کند.

اشتراک گذاری

لوگو پرگار وب
طراحی سایت و سئو سایت توسط پرگار وب

باریخت مرجع زیبایی و سلامت بانوان ایران است. برای مشاهده انواع روتین پوستی و همچنین مشاهده بهترین سالن ها و مراکز زیبایی و همچنین مطالب آموزشی زیبایی و آرایشی و بهداشتی به باریخت مراجعه کنید.